Limoges - Saint Martin le Vieux

1 mei 2022 - Flavignac, Frankrijk

Het is vandaag zondag en 1 mei.
Vandaar dat de eigenaresse had gezegd dat er pas om 9 uur ontbijt was. Ze zou me met daarna met de auto naar het centrum brengen. Dat scheelde me een paar kilometer lopen.
Gisteren was ik zomaar uit de natuur in het centrum van Limoges terecht gekomen. Maar er was geen truc om uit de grote stad te verdwijnen. Ik denk dat ik vanuit het centrum op een licht oplopende weg 8 km stad gezien heb. Geen parken of groene singels. Nee, stad. Daarna kwam gelukkig wel weer het mooiere golvende franse landschap terug.

Uitzicht over de Vienne

Bij Aixe-Sur-Vienne kon ik weer genieten van prachtig uitzicht over die Vienne en vervolgens van het leuke centrum. Daarna slingerde de weg zich omhoog langs een zijrivier (Aixette) richting Saint-Martin-le-Vieux.

Lelies langs de Aixette

Lelies

Her en der bloeiden prachtige bloemen. Halverwege die weg stond een mooi huis met op de oprit een groot geel bord met een smiley die knipoogde. Grappig om te zien, maar daarna had ik de hele weg een 50 jaar oud nummer van Mocedades in mijn hoofd. (Ik heb het zelfs luidkeels gezongen, niemand die mij hoorde).

Mijn camelback heb ik voor deze reis thuisgelaten. Ik heb waterflessen bij me. Twee jaar terug was ik helemaal weg van een waterzak in mijn rugzak. Eigenlijk vind ik dat nog steeds erg handig, maar ik heb nu zoveel spullen mee, dat ik 2 lagen in mijn rugzak heb en het daardoor onhandig lijkt als ik nog een waterzak daarbij heb, waarbij ik echt alles elke dag in en uit zou moeten pakken. Maat elke keer je rugzak af moeten doen om te drinken blijft ook onhandig.
Ik slaap vannacht in een oude, zeer stijlvol ingerichte verbouwde boerderij. Een lust voor het oog, dat is de inrichting hier.

1. Anita:
    1 mei 2022
    Leuk om je zo elke dag te volgen, Kees!
  2. Jannie en Roel:
    1 mei 2022
    Fijn om je te kunnen volgen Kees en te kunnen mee genieten van je reis,heel veel succes en geniet van alles onderweg