Wandelen door Puerto Natales

4 maart 2019 - Puerto Natales, Chili

Allereerst iedereen weer bedankt voor de reacties! Het is fijn die te lezen. Lia: Marokko wordt zeker ook mooi, Jannie: Katja en ik zijn inderdaad echte bofkonten. We hebben steeds net heel mooi weer, en Katja en ik voelen ons ook bevoorrecht dit allemaal mee te mogen maken.

Vandaag zijn we op pad in Natales. De koers van de Chileense peso is alweer gedaald. Het is nu makkelijk rekenen, 750 peso voor één euro. We hebben al heel wat heen en weer gelopen door dit stadje, dat in vervlogen tijden een schitterend mooi en romantisch stadje moet zijn geweest, maar waar nu bijna elk huis zeer dringend behoefte heeft aan onderhoud. Toch zien Katja en ik weinig echte armoede in de vorm van bedelende mensen.

We hebben ook 's werelds meest zuidelijke distelleerderij bezocht: 'De Laatste Hoop'.

Coctail met gin

Het is prachtig om te zien hoe twee Australiërs vol enthousiasme bezig zijn met hun hobby en er een succes van weten te maken. Als iemand ooit in Puerto Natales komt kan ik een bezoek aan deze distelleerderij aanraden. Hik.

Coctails met gin

Vanavond moeten we weer onze tas inpakken, morgen gaan we verder met de boot. Jaja, een boot.

Boot in Puerto Natales

Geen cruise, maar een soort halve vrachtboot. Voor 5 dagen en 4 nachten. Langs de fjorden van Chili naar het noorden, naar Puerto Mont. Morgenmiddag voordat de boot afvaart, kijk ik nog of ik iets kan schrijven, maar daarna heb ik 4 dagen geen internet.

Tot morgen.

1. Petra Vos:
    4 maart 2019
    Veel plezier op jullie bootreisje
  2. Tina:
    4 maart 2019