Vertrek uit Puerto Natales

4 maart 2019 - Puerto Natales, Chili

Op onze laatste dag hier hebben we het lokake museum bezocht over de geschiedenis van dit dorp. Het was een leuker museum dan dat 'Fin del Mundo Museum'. Ook heb ik wat foto's geprobeerd te maken van de vervallen schoonheid van dit dorpje, maar dat is wel moeilijk, ik hoop dat het overkomt.

Huis NatalesHuizen Natales

Het kerkje op het centrale plein is wel erg mooi.

Kerkje aan de Plaza de Armas

De afvaart van de boot is, vanwege de slechte weersomstandigheden een paar uur vertraagd (es America Latina, verdad).

Huis Natales

Ik heb geen idee wat voor soort bootreis ik kan verwachten. Ik weet dat we zo'n zeshonderd kilometer langs onbewoonde Chileense kust varen, (van Puerto Natales naar Puerto Montt) door alle fjorden en straten, met opzet daarlangs voor de reizigers. Ik weet dat het het eind van de zomer is, dat we dus slecht weer kunnen verwachten.

Huis Natales

Misschien hang ik wel 4 dagen over de reling de vissen te voeren, maar ik hoop dat we mooi weer hebben, en kunnen genieten van een zeer ruig en verlaten landschap. Misschien zit ik vier dagen in het restaurant/bar, zonder internet met de andere wereldreizigers even alle wereldproblemen op te lossen, misschien zit ik daar in mijn eentje me stierlijk te vervelen. Misschien mis ik Nederland verschrikkelijk. Misschien ga ik in een yoga houding zitten, laat ik alle aardse beslommeringen los, raak ik in trans van het monotome gezoem van de scheepsmotoren, en krijg ik spirituele visioenen.

Maar juist het niet precies weten wat me te wachten staat, maakt het reizen zo leuk.

Tot vrijdag.

1. R&j:
    5 maart 2019
    Een zeezieke vrije vaart en 🛥 geniet ervan