De tocht is begonnen

20 april 2022 - Crozant, Frankrijk

Eindelijk begonnen, zo voelt het vandaag  ik heb drie maanden elke dag 10 - 20 kilometer gelopen, maar nu is het echt begonnen. In het begin vandaag ging het lopen super, ik zat vol energie. Ook omdat het een prachtige route is , steeds langs de Creuze en dan omhoog naar, elke keer weer een ander romantisch frans dorpje.  En ook omdat het reserveren van de slaapzaal gelukt was, ze mogen weer open. Dat was toch een niet goed in te schatten moeilijkheidje.

Het ging vandaag echter steeds behoorlijk op en neer. Tja, daar kan ik in Nederland niet op trainen. Na de eerste 10 kilometer kreeg ik last van mijn voeten en mijn rug. En het bleef maar klimmen en weer dalen. Door al dat klimmen heb ik nu een paar blaren.
Ik had bedacht dat ik morgen dan maar een stuk van 14 kilometer ga lopen en niet de geplande 24,5. Helaas de gîte  halverwege (een gîte voor drie personen) zit al vol. Ik moet dus dan toch maar door naar La Souterraine
De beheerdster van de gîte van vandaag zei trouwens ook nog dat die route daarheen bijna helemaal vlak is. Dan moet ik dat toch kunnen? Als ik te veel last van mijn voeten krijg kan ik ook gaan kruipen.

Een gîte van binnenzo ziet een gîte van binnen eruit