Van Sleen naar Coevorden

19 februari 2020 - Coevorden, Nederland

Poeh, moet ik hier een nieuwe reis voor aanmaken? Ik denk het wel hè?
Dat zal ik dan maar doen.

PIETERPAD

Ik heb dit jaar drie maanden onbetaald verlof aangevraagd en gekregen, die ga ik gebruiken om in juni en juli mijn wandeltocht door de Pyreneeën te vervolgen.

HET PLAN

Het plan is dan om eerst twee weken een stukje van het camino naar Compostella te lopen en dan in Sint - Jean - Pied - de - Port linksaf te slaan en verder door de Pyreneeën te wandelen. Die twee weken camino heb ik zeker wel nodig om wat conditie op te bouwen voor de bergtocht. Maar, ik vrees dat dat lang niet genoeg voorbereiding is.
Tot die tijd ga ik proberen elke week twee Pieterpad etappes te lopen. Dat moet toch ook helpen voor mijn conditie, in ieder geval is het ook erg léuk én ook zeer noodzakelijk voor mijn gezondheid.
Een oude waterpomp onderweg

20200219_121827

Ik had al een stuk Pieterpad gelopen, vandaag verder gegaan met de etappe van Sleen naar Coevorden. Dit is gelukkig een etappe over bijna allemaal verharde wegen, door de regen van de laatste weken is elke meter zandpad een modderzwembad geworden. Het was vandaag een voornamelijk grijze dag, een paar keer heb ik de zon gezien, maar dan kreeg ik meteen daarna een regenbui op mijn hoofd.
Toch is wandelen heerlijk. Het is rustgevend, ontspannend, het maakt me vrolijker, en ik voel me nu wel heel moe maar toch ook gezonder.

Ik heb vandaag niet zo veel fotoos gemaakt, maar deze, van een kerk bij Onstwedde, die ik laatst in de mist om middernacht gemaakt heb, zet ik dan maar hierbij.
Die is lekker spooky.

20200120_232308

Vannacht slaap ik bij een B & B. Bij Wil Hutten in de Vos van Steenbergenlaan, midden in Coevorden en het is een aardige vrouw. Ik ben supermoe en mijn voeten branden, ik hoop dat ik daar morgen geen last van heb.