Sauveterre-de-Béarne

23 mei 2022 - Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk

Gisteravond is er gelukkig wat regen gevallen. Net genoeg om alles wat op te frissen. Vanmorgen was het nog wel regenachtig, maar geen van ons drieën vond het nodig om een regenjas te dragen of een cover om de rugzak te doen. Het bleek ook inderdaad niet nodig. De 23 kilometers van vandaag zijn behoorlijk lastig. Steeds redelijk steil op en af, en door de regen zijn de hellingen slipperig.

20220523_115401

Tony heeft behoorlijk last van zijn tenditus, hij doet het rustig aan, hij loopt zijn eigen tempo.
Een paar kilometer voor het einde van de etappe komen we langs de rivier bij  Sauveterre-de-Béarne. Een werkelijk ongelooflijke entree naar dit stadje. Zie zeker ook de video die Bart van mij gemaakt heeft!

20220523_134800een hele klim

20220523_134826zie video

20220523_135602

We moeten in dit stadje ook weer de inkopen doen voor morgen voor tussen de middag. Want in het dorpje waar we slapen is geen enkele winkel. Het is maandag, de gewone bakkers en zo zijn  allemaal dicht in het stadje. In Frankrijk liggen de grote supermarkten een eind uit het centrum en zijn moeilijk te beteiken. Zo ook hier. Het is een eind wandelen, en ook langs een gevaarlijke rondweg.

Het stuk daarna, naar de slaapplaats was ook langs een grote drukke weg. Ik had er niet zoveel zin in, het is gewoon gevaarlijk.

Aangekomen bij de gîte van vandaag blijkt die dan weer echt prachtig te zijn. Zo'n huis wil ik ook wel!!!

20220523_165306

De oudere baas hier liet ons het hele huis zien, het is nog echt mooi origineel oud. En er staan hele mooie dingen in, zoals dit drieluik.

20220523_172324drieluik

En een beeld van St Jaques de Compostella.

20220523_184834St Jaques de Compostella

Morgen hebben we weer een lastige etappe met drie hoge bulten op het parcours.

1. Katja:
    24 mei 2022
    Jammer dat je zo'n stuk langs drukke wegen moest, maar de foto's zijn in ieder geval prachtig!!
  2. Kees Mulder:
    24 mei 2022