Rustdag in Saint Léonard de Noblat

29 april 2022 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Vanmorgen zijn de andere pelgrims weer vertrokken en ben ik alleen in dit Pelgrimsgebouw, ik zou het bijna zeggen Pelgrims complex. (1 keuken, 2 eetkamers, woonkamer met fauteuils en tv, 2 badkamers, extra wc, een ruimte met wastafels, 3 slaapkamers met 10 bedden).
De kerk is op een paar passen afstand en om het kwartier krijg ik te horen hoe laat het is. In die kerk werkt een jongere die het prachtig vind om een uitgebreide rondleiding te geven. Het is een bijzonder gebouw met allerlei aangebouwde ruimtes. En natuurlijk is mijn beschermheilige er ook.

Kerk van Saint Leonardde kerk

Antonius in de kerk van Saint Leonard de NoblatAntonius

Voorlopig ben ik nog de enige hier voor komende nacht. Ergens denk ik dat dat zo blijft. Morgen ga ik weer verder wandelen naar Limoges.
De afgelopen dagen heb ik lekker en genoeg gegeten en  vanavond ga ik lekker koken, morgenochtend krijg ik om 7:30 uur nog verse croissants en brood van de bakker, ik moet er dan dus wel weer even tegen kunnen.
Voorzichtig heb ik, om mijn voeten te ontzien, op slippers vanmiddag door het dorpje gewandeld.

Huis in Saint Leonard de Noblatcentrum

Het is het geboorte dorpje van Raymond Poulidor, een wielrenner die steeds 2e werd. En het is een genot om hier rond te lopen, langs de prachtige pittoreske gebouwen.

Vakwerk huis in Saint Leonardvlak bij de kerk

Leuk straatjewinkelstraat

Ik hoop dat ik minder last krijg van mijn voeten.
C'est tout

Hallo