Regen van Holten tot Laren

10 maart 2020 - Laren, Nederland

Twee hele dagen achter elkaar vrijhouden om te wandelen lukt niet elke week. Volgende week helemaal niet en vanmorgen moest ik ook nog eerst het een en ander doen in Zuidlaren, dus ik vertrok wat later. Dat geeft niet, de etappe van vandaag is maar 15 kilometer en het regende toch de hele morgen.

Ik ben weer via Zwolle en Deventer naar Holten gereisd. Daar regende het ook, dit keer wist ik dat schuilen geen nut zou hebben, het zou toch wel doorregenen.

Het is een mooie etappe. Veel wandelen langs beukenlanen met steeds wisselende vergezichten. Het waait minder hard dan de afgelopen etappes, en het is ook een paar graden warmer.

20200310_130314

Een dubbele beukenrij met prachtige, heel oude beuken op een dijk langs een kanaal

Het is nog niet het wandel seizoen. Ten eerste ben ik geen andere (pieterpad)wandelaars tegengekomen, dat is niet zo erg maar ten tweede zijn ook alle koffietentjes en toeristische attracties gesloten. Dat is wel jammer.
Om in de regen te pauzeren is echt niet leuk, en ik had bijvoorbeeld ook wel even het kasteel van Laren willen bezoeken.

20200310_120703

een oplopende beukenlaan lijkt wel een beek. Mooi maar lastig

De ritsen van mijn jas zijn niet 100 procent waterdicht, dus heb ik nu in mijn kamer alles wat een beetje nat is opgehangen (alles wat ik bij me heb dus, haha)

4555506-s.jpg?1583871032

mijn kamer

Ik slaap in een oude boerderij aan de pieterpadroute bij twee superaardige bejaarde mensen, de mevrouw is hier geboren en haar man woont hier meer dsn 50 jaar.

Morgen weer verder