Puerto Varas

9 maart 2019 - Puerto Varas, Chili

Na de Bingo en Karaoke was het maar een korte nacht, gelukkig was er een supermooie zonsopkomst.

Zonsopkomst Puerto Montt

Het ontbijt moest eerder dan anders, opdat we al op tijd konden ontschepen. Tenminste, dat dachten Katja en ik. Het bleek dat al onze bagage niet via de trap naar beneden mocht, maar via een soort handmatig bediende lift (zes koffers per keer in een soort kooiconstructie). Eén keer op en neer met de lift duurde bijna 10 minuten. Het uitladen van de andere, 'nornale goederen' (vrachtwagens enzo) ging steeds netjes om onze bagage heen.

Ontscheping Puerto Montt

Toen we dit twee uur hadden aangezien mochten we zelf de boot af, daarvoor moest wel alle goederenvervoer worden stilgelegd, dat duurde ook weer lang. Zuidamerikaans geklungel in optima forma. Verder was het goed geregeld hoor, de bussen stonden klaar om ons naar de busterminal te brengen.

Tot nu toe hadden we steeds in luxe airconditioned bussen gezeten, de bus van Puerto Montt naar Puerto Varas was de eerste lokale bus, straatverkopers en passagiers stapten rijdend in en uit. En alles verliep een beetje chaotisch. De rit kostte bijna niets. Puerto Varas is echt een prachtig dorpje.

De baai van Puerto Varas

Het ligt hier zo mooi, het moet wel toeristisch zijn. Dat is het ook. Maar nu is het het eind van het seizoen, en is het wel rustig.

Wilde fucsia's, 4 meter hoog.

Mooie bloemen op een heuvel naast de stad

Tot morgen