Ommen - Hellendoorn

4 maart 2020 - Nijverdal, Nederland

Het zou niet regenen vandaag, maar ik stapte uit de trein en het regende wel. Het goot zelfs. Misschien komt wijsheid met de jaren, dit keer heb ik gewacht tot de bui over was. De rest van de dag had ik geen regen en weinig wind, dus prima wandelweer.
Nog in Ommen liep ik al over de Bergweg en daarna door de Bergsteeg, kennelijk was dat om mij duidelijk te maken dat vandaag geen vlakke etappe zou worden. Ik ben hier ook om te oefenen, dus die bergen mogen van mij wel in het programma zitten.
Ik meende dat het alleen de Lemelerberg zou zijn, maar, daarvoor kwam nog een andere, de Besthmennerberg met een mooi uitzicht. En daarna kwam er wéér eerst een andere berg, de Archemerberg, een stuwwal van 77 meter hoog. Poeh, is dat door een gletsjer gemaakt? Dan was die gletsjer wel enorm zeg.

De Archemerberg

Archemerberg

Archemerberg

Hoe dan ook, ik raakte met mijn dikke pens wel buiten adem op de klim, en die Lemelerberg moest nog komen. Boven was het uitzicht adembenemend, dus dat hielp mij weer van het gehijg af. Ik heb daarboven ook in de zon en uit de wind heerlijk mijn boterhammetjes zitten eten.
Het inpakken van de rugzak wordt al makkelijker en alles krijgt zijn plekje. Zo heb ik een mooie vershouddoos onderin mijn rugzak gedaan voor alle etensspullen. Het werkt formidabel. Daarna kwam dan de Lemelerberg.

Eigenlijk is het lopen over deze heuveltjes leuker en mooier dan de vorige twee etappes, maar toen was het weer ook wel slechter.
Elke verhoging van een paar meter noemen ze hier al een berg. Haha dan kunnen we in de stad Groningen de Grote Markt ook wel de Grote Marktberg gaan noemen en het Forum de flopberg.

Straks komt Anet hier ook in Hellendoorn, die komt met de auto. Het leek ons leuk een keer samen naar zo'n B & B te gaan. Onze kamer is in ieder geval een vrolijke.

Onze vrolijke slaapkamer

Slaapkamer

Morgenvroeg kunnen we dan samen ontbijten, dan mag zij weer werken en moet ik weer wandelen.

De groeten