Mont-de-Marsan

19 mei 2022 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Vandaag gaan we dus verder zonder Sébastien. Het is wel even wennen. Hij vormde wel een soort middelpunt in de groep. Het is niet anders.

St Jacobs spiegel

Tony doet het heel rustig aan. Hij heeft last van een tenditus. Hij wil ook niet dat Bart en ik wachten, dan voelt hij meer druk om door te lopen. Hij komt wel.

970 km te gaan naar Compostellanog 970 kilometer

Overal treffen we weer pelgrims dingen aan. Zie ook weer een mislukt filmpje.

Bestek met Jacobsschelpen

Ik heb ook een paar foto's gemaakt van de Jacobs schelpen die overal opduiken in de designs van douches,

Zeepbakje

bestek, tafellakens etc.

St Jacobs tafelkleedC'est extraordinair.

Over de reis, naar aanleiding van een vraag van Tina:
In Saint Jean Pied de Port ga ik beslissen wat ik ga doen. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik tot Saint Jean Pied de Port het Camino zou lopen (om een goede conditie te krijgen), en daarna door de Pyreneeën naar Barcelona.
Ik weet nog steeds niet of dat gaat lukken.... Dat zie ik dus in St Jean Pied de Port.

Kunst op de route van hongerige pelgrimster afleiding van hongerige pelgrims

Ik ga dit jaar niet helemaal tot Santiago de Compostella lopen. Het Camino heeft me wel in z'n greep. Ik ben er wel van in de ban.

De boom was de weg ook even kwijtzelfs bomen raken de rechte weg wel eens kwijt

Volgend jaar wil ik wel graag verder naar Compostella lopen, ik neem aan, dat ik dan via de Camino Norte ga lopen, dat lijkt me leuker dan de zuidelijkere route.
Vanavond, in de grote Gîte van Mont-de-Marsan zijn we met z'n drieën, helemaal niemand anders. Ik heb de hele keuken gebruikt om een echt diner te maken voor Tony, Bart en mij. Vandaar een laat blog.

Ingrediënten voor de maaltijd

Eet smakelijk

1. Tina:
    19 mei 2022
    Ik was gisteren bij Anet. Die vertelde al over de onzekerheid mbt de gîtes in de Pyreneeën. Hopelijk gaat het toch lukken. 🤞
  2. Bart:
    20 mei 2022
    Ik ben Bart de Belg, en samen met Tony en Kees vormen we een driespan. Jammer dqt Sébastien moest afhaken. Ons groepje was perfect. We pratrn zoveel mogelijk Frans Tony heeft sims wat puzzelwerk om onze kromme zinnen op orde en verstaanbaar te krijgen. Kees kookte gisteren een lekkere maaltijd. Degelijke taken, maar ook afwassen, voor elkaars spullen zorgen ( merci Kees🤗) of reservaties maken voor volgende dagen... het wordt zonder veel overleg gedaan. Misschien, waarschijnlijk zelfs valt ons groepje uiteen in St- Jean PdP. C´est le camino. Dan komen wel anderen, maar wat we samen beleefden, en aan elkaat vertelden (soms wel heel vertrouwelijk hoor) blijft in onze herinnering. Le ´Chemin de St Jacques´.. un souvenir pour la vie.
  3. Jurjen:
    20 mei 2022