Laren-Vorden 11 maart 2020

11 maart 2020 - Hoogezand, Nederland

De familie waar ik logeer is een beetje doof, de radio en televisie staan behoorlijk hard aan. Maar het ontbijt dat ik voorgeschoteld krijg is super-de-lux. Het regent nog wel buiten, maar 'ze' hebben me droog wandelweer beloofd. Daarom rek ik het ontbijt een beetje en maak ik geen haast met het inpakken van mijn rugzak.

Hè, hè. Het is zonnig als ik de boerderij verlaat. Het is overal nog wel erg nat, sommige paadjes staan helemaal en sommige wegen half onder water.

De sloten stromen over

Ik heb er niet zo veel last van, er is weinig wind en geen regen.
Mooi wandelweer, en ik loop door een mooie omgeving. Overal merk ik dat de lente er aankomt. Bomen lopen uit, vogels zingen.

Bosanemoontjes?

Ik kan eigenlijk niet kiezen welk van de landhuizen die ik tegenkom het mooist is. Ik moet me onderweg toch ergens druk om maken.

Mooi landhuis 1

Mooi landhuis 2

Verder dwalen mijn gedachten natuurlijk af naar de corona, en haar gevolgen. Vanmorgen wilde de eigenaresse van achter in de 70 me geen hand meer geven.
Mijn zorgen gaan verder, kan ik over ruim een maand wel naar de Pyreneeën? Ik denk dat ik niet meer in slaapzalen kan slapen, dus ik zal een fatsoenlijke tent mee moeten nemen. Maar zou ik zoveel gewicht 3 maanden lang kunnen dragen? En zelfs dan, is het nog mogelijk überhaupt in de Pyreneeën te lopen?
Al rond de middag kom ik aan in Vorden en eindigt deel 1 van het Pieterpad.
Ik kan me weer met het praktische probleem van hoe kom ik in Zuidlaren bezighouden.

Tot een volgende keer.

1. Petra Vos:
    13 maart 2020
    Leuk om te lezen Kees, herkenbare plekken. Je gaat nog veel mooie etappes tegemoet. Hogere bergen dan de Lemeler en Holterberg
  2. Petra Vos:
    13 maart 2020
    Oja en ook nog een leuke kuitenbijter als je over de Zevenheuvelenweg komt