Lago Toncek

13 maart 2019 - Bariloche, Argentinië

Vandaag weer en echte loopdag. Wel een tijd gewacht bij de bushalte, op een stadsbus die mij naar het begin van de route moest brengen, maar heerlijk gelopen.

Lago Guiterrez, Bariloche

In dit gebied gaan veel Argentijnen op vakantie, maar nu niet, hun vakanties zijn in januari en februari. Er zijn niet veel anderen ook, Het is heerlijk rustig. Ik ben blij dat ik dit nog kan. Ik heb een rugzak met slaapzak en eten bij mij. Ik hou het lopen gelukkig mooi drie uur achter elkaar vol, met maar één korte pauze. Het is wel warm. Pff. Als de weg even onduidelijk wordt wacht ik tot andere wandelaars mij inhalen. Gezamelijk lopen we een stukje tot we bij een soort picknick plek komen. Omdat we allevier (twee Hongaarse jongedames, een Duitse jongeman en ik) verschillende dingen bij ons hebben en we dat delen, hebben we een fantastisch uitgebreide lunch.

Rots bij lago Toncek, Bariloche

Het blijkt achteraf, dat we al bijna bij het refugio waren. Daar hebben we, met het mooie uitzicht daar, samen nog een biertje gedronken waarna zij weer teruggingen. Ik blijf hier overnachten, ik hoop op een prachtig licht bij een mooie zonsondergang bij dit meertje, en ik ga morgen via een andere weg terug.

Lago Toncek

Dit blijkt nog een echt ouderwets refugio. Geen kamers met bedden, maar allemaal naast elkaar op de zolder. Prima. Meer luxe hoef ik niet.

De slaapzaal

Alleen eten Argentijnen zo laat. Nooit voor acht uur 's avonds, soms pas om half tien. Tot morgen