Kort koppie

20 mei 2022 - Saint-Sever, Frankrijk

Vanmorgen waren mijn kleren echt nog níet droog. Dat is vervelend, al is het maar een pelgrimsprobleem. Ik heb het, nog natte, T shirt maar weer aangedaan, en de sokken en zo aan de rugzak gebonden. We hadden geslapen in een Refuge waar je kunt betalen wat je er voor over hebt. (Een donativo) Eigenlijk een ideaal systeem, maar ook weer niet.

Een gîte waar je kunt betalen wat jij de juiste prijs vindtuitleg over donaties

Iets na 7 uur vanmorgen waren we weer, hoppa, op het Camino.
Vandaag is het 20 km naar Saint Sever. We lopen vooral langs redelijk recent ingezaaide maisvelden, niet echt een super mooi uitzicht. Maar, aan de einder, zie ik de uitlopers van de Pyreneeën opdoemen. Dat is dan wel weer mooi. Eigenlijk zijn er vandaag veel dorpjes met kerken langs de route.

Mooi simpel raam in een mooie kleine kerksimpel maar mooi raam

Kennelijk omdat we niet meer alleen over oude spoordijken lopen. En natuurlijk hebben we onderweg, langs de kant van de weg, weer een lunch georganiseerd. Bankjes en picknicktafels zijn er zeer weinig langs de route.

Lunch onderwegpicknick

Daarna hebben ze toch nog weer een oude spoordijk naar Saint Sever voor ons gevonden,  dus het blijft redelijk vlak tot aan het allerlaatate stukje. Dat gaat dan supersteil omhoog, het is zelfs verboden voor fietsers. Saint Sever ligt aan L' Adour dat blijkt een snel stromend riviertje te zijn.

Wilde rivierl' Adour

Vanmiddag heb ik mijn haar en baard laten knippen/scheren. Heerlijk. Ik voelde me echt een halve wilde, nu ben ik weer meer de Pelgrim.

Wat een lichtstraal

1. Sébastien:
    20 mei 2022
    Hey guys ! Nice to sée you
  2. Jurjen:
    20 mei 2022
    Gaat goed Kees! Succes met je beslissing in SJPdP voor het vervolg.