HOLALA EEN FRANS BANKJE

6 mei 2022 - Périgueux, Frankrijk

Vanmorgen zijn we natuurlijk vroeg opgestaan. De hospiussen Philippe en Francoise hadden het ontbijt om 7:15 voor ons klaarstaan, zodat Claude Jurjen en ik om 8:00 weg konden.

20220506_084958

De etappe ging voornamelijk over licht glooiende franse bospaadjes, dat loopt erg makkelijk. En we hadden ook weinig last van de zon, zodat we flink konden doorlopen. Na twee en een half uur, toen we echt pauze wilden hebben, was er ook plotseling een bank. Dat kwam goed uit.

20220506_103946

We hebben vandaag 25 km naar Périgueux gewandeld.

20220506_085857

Het laatste stuk zouden we weer langs zo'n drukke weg moeten lopen, dat gevaarlijk en vervelend is. Gelukkig gaf de eigen navigatie een leuk alternatief aan. Ondanks dat de etappe makkelijk te lopen was, is 25 km toch wel het maximum dat ik wil/kan lopen. In Périgueux staat een Kathedraal die veel mooier is dan die in Limoges.

20220506_151110Kathedraal20220506_150356de kathedraal in Périgueux

De komende etappes zijn redelijk lang, dus die wil ik opsplitsen, maar overnachtingsplaatsen zijn óók dun gezaaid. Het lijkt er op alsof ik ook etappes van ca 8 km krijg.
Ik neem hier een rustdag om nieuwe schoenen te kopen, hopelijk gaat het lopen dan wat makkekijker en, wie weet vind ik morgen nog een betere oplossing voor de overnachtingsplaatsen.

Etappe biertjeetappebiertje

Daarnet heb ik nog een afscheidsetappebiertje gedronken met Claude en Jurjen, na Perigueux gaan we allemaal een andere kant op.