Eerste ferry-dag

8 maart 2019 - Puerto Varas, Chili

Wat hebben Katja en ik toch steeds een geluk! Het universum heeft het goed met ons voor.

Deze veerbootreis stond hoog op ons lijstje. We hebben, zodra we met de invulling van onze reis begonnen, deze ferry als eerste geboekt. Om de reis betaalbaar te houden hadden Katja en ik op deze pont bedden in het gangpad gereserveerd, dat is de goedkoopste klasse (klasse c).

Uitzicht

Bij het aan boord gaan bleek dit wel erg minimaal, dat wil zeggen, naast de stinkende wc's in een zeer drukke gang. Terwijl wij ons bed aan het inrichten waren stapte een purser naar mij toe en vroeg me of ik Spaans of Engels sprak. Daarna vroeg hij of ik mijn mond kon houden. Toen ik daarop ja antwoordde, zei hij dat hij ons herplaatste naar een andere kamer, maar dat ik daar met niemand over mocht praten. Dat heb ik beloofd. We hebben nu een hut voor 2 personen met patrijspoort. (Een hele luxe hut dus). Deze enorme upgrade is erg fijn. Het schip is niet helemaal vol, maar er slapen wel andere passagiers in de gangen. Ik zei tegen Katja dat we misschien een echte hut kregen omdat ze de gang niet geschikt achtten voor jonge vrouwen. Zij zei tegen mij, dat het misschien was omdat ze de gang niet geschikt vonden voor oude mannen. Die opmerking snapte ik niet.

Selfie

Het zal echt niet zijn vanwege mijn blog, volgens mij heb ik maar enkele tientallen lezers. Maar voor het geval dat het daarom is: aan iedereen die door het Chileense Pataginië reist:

Reis met Navimag voor een weergaloze veerbootreis.

Hahaha, bedrijven mogen mij best sponseren hoor, als iemand nog een bedrijf weet: graag! Ik maak wel reclame voor ze!

Een ander schip vaart ook door dit kanaal

We reizen vier dagen door fjorden met steile hellingen. Ook liggen er honderden eilandjes op onze route.

Manoeuvreren langs eilandjes

De fjorden zijn soms helemaal niet breed, waardoor de oevers soms op maar 30 meter liggen. We volgen een prachtige kronkelende route. Omdat de sneeuwgrens ook laag ligt hebben we prachtige uitzichten. Ze zouden hier ook prima Expeditie Robinson kunnen organiseren, het wordt dan wel een koude en natte versie.

Tot morgen