Een drukke dag in Buenos Aires

17 maart 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Mijn dochter wil natuurlijk dan weer niet alleen naar het stadion van Boca Juniors, maar ook naar dat van River Plate. Dus daar zijn we vanmorgen met een paar omwegen naar toe gegaan. Dat stadion heet El Monumental, en groot is het hoor.

River Plate stadion

Onderweg kwamen we door een park waar zelfs de peuters een eigen step en rolschaatsbaan hebben. Een van de dingen die hier beter geregeld is dan in Nederland.

Omdat we twee stadions hebben bezocht vond ik ook dat ik Katja mee moest nemen naar de kathedraal van Buenos Aires, dan is het cultureel weer in evenwicht.

Kathedraal Buenos Aires

De reinigingsdienst werkt hier trouwens ook iets anders dan die in Nederland.

De reinigingsdienst

Vuilnisophaaldienst

's Middags hebben we een soort politieke citytour gedaan, drie uur wandelen langs:

Ten eerste: een heleboel prachtige monumenten. Zoals deze.

De denker van Rodin

Dit is een van de drie originele beelden van de denker (van Rodin), twee staan er in musea, deze hier onder de duiven. Ten tweede: langs prachtige gebouwen zoals het Palacio Borolo, die helemaal geïnspireerd is door een boek: Dante's Goddelijke Komedie; 4 verdiepingen onderwereld, 10 verdiepingen echte wereld en 8 verdiepingen hemel.

Palacio Borolo, gebouw van Dante's Goddelijke komedie

Palacio Borolo

Maar de tour ging vooral over politiek. Ik wil jullie niet te veel vervelen met verhalen over Evita Perón (erg ingewikkeld), de dictatuur (helemaal fout), de dwaze moeders (de ware heldinnen) of de enorme inflatie (ze drukken te veel geld), voor mij was dat allemaal wel erg interressant, maar ik heb me ook bezig gehouden met foto's van een conflict van dit moment.

Abortus Legaal

AbortusAbortus LegaalAbortus.

Iets anders. We zitten in een prachtig Hostel. Ik heb een filmpje van de receptie op het blog geplaatst. Overnachten kost maar een paar dollar, en dan mag je zelf ook koken in de keuken als je wilt. De sfeer is super, er is een eet- en ontmoetingsruimte, en een soort patio-terras. Ik kan iedereen die goedkoop wil overnachten, het B.A. stop Hostel aanbevelen.

Tot morgen.