Crozant - La Souterraine

22 april 2022 - La Souterraine, Frankrijk

Gisteren ben ik niet toegekomen aan een blog. Dus nu nog.
Toen ik eindelijk La Souterraine bereikt had, en de gîte waar ik op het antwoordapparaat een kamer gereserveerd had niet open bleek (ziekte van de eigenaresse), moest ik nog de halve stad weer door om ergens iets betaalbaars om te overnachten te vinden. Dat is me wel gelukt, maar het regelen van slaapplaatsen is een moeilijk, tijdrovend en frustrerend gedoe.
In mijn hotel heb ik even een klein beetje gegeten en ben daarna met een paracethamolletje op bed gaan liggen. Midden in de nacht ben ik nu wakker geworden, alles doet me zeer. Blaren onder mijn voeten, stijve kuiten, ik voel mijn knieën, pijnlijke heupen en schouders, verbrande nek en veel hoofdpijn.
Gisterochtend begón de etappe wel goed. Bij de kruidenier in Crozant een brood en een croissant gekocht en op een super mooi uitzichtpunt ontbeten.

Stuwik kon de forellen zien zwemmen

Daarna langs de oever van een riviertje, de Cedelle, gelopen. Prachtig. Zo had ik het de hele dag wel vol kunnen houden.

Watermolenwatermolen

Maar later ging het toch weer redelijk stijl stijgen richting Saint-Germain-Beaupré. En daarna op en af naar uiteindelijk La Souterraine, waar ik nu ben. Het 2e gedeelte ging grotendeels ook langs departementale wegen waar de autoos langsrazen en het niet prettig wandeld.

Middagpauzemiddagpauze

Tja, ik zal in dit stadje eventjes (moeten) blijven om wat te herstellen. Gelukkig zijn hier, denk ik, ook leuke dingen te zien.