Châtelus le Marcheix - Les Billanges

27 april 2022 - Les Billanges, Frankrijk

De gîte in Châtelusde gîte in Châtelus. Mooie blauwe regen boven de entree. Dat maakt het gelijk gezellig. De gîte zit achter het raam links

Vandaar ben ik naar Les Billanges gelopen.
Dat is maar 10 km en dat vind ik ook wel genoeg. Het was een leuke weg, eerst over een rustige weg door de bossen, daarna over een zandpad langs velden en via een paar gehuchten. Op het laatst ging het wel steil omhoog, naar beneden en dan weer omhoog.

Koeien en kalfjes worden verweidtkoeien en kalfjes worden verweidt

Maar eigenlijk was dat ook wel verrassend leuk. Misschien was dat trouwens niet helemaal de route hahaha.

AnthoniusAnthonius is ook weer in de kerk

Fysiek gaat het beter dan de eerste dagen met mij, mijn voeten en benen wennen aan hun taak.

Maar nú voel ik me niet zo lekker. Bij de eerste regendag heb ik wat kou gevat. Ik heb nu denk ik wat verhoging, ik heb hoofd- en keelpijn en ik ben wat verkouden.
Daarnaast eet ik ook te weinig. De afgelopen 4 dagen echt veel te weinig. Er is gewoon onderweg niets te krijgen. Gisteravond kon ik bij een speciaal voor míj geopend winkeltje nog een soort chilimaaltijd als avondmaaltijd voor gisteravond kopen, die ik in de gîte in de magenetron kon opwarmen, en als ontbijt voor vandaag twee eieren. Vandaag en gisteren heb ik ook niet gelunched.
Met al dat wandelen verbruik ik wel heel veel energie.
Mme Villegoureix van de gîte in Les Billanges gaat echter lekker voor ons koken, zorgt voor een goed ontbijt en..... we krijgen een lunch mee. Dat heeft een franse collega pelgrim die hier ook overnacht, net voor ons geregeld.
Er overnachten hier 2 andere pelgrims, een Duitser en een Fransman. Na twee dagen nauwelijks iemand om me heen te hebben gehad, wordt het nu in een keer weer druk.

Mooie mozaiek vloeralternatieve mozaiek vloer in de gîte in Les Billanges

Mijn bedoeling was morgen naar Saint Leonard de Noblat te lopen en overmorgen naar Limoges. Maar ik heb bedacht dat ik een dag langer in Saint Leonard de Noblat wil blijven zodat ik alle restaurants die daar zijn kan leeg eten, en mijn verkoudheid de baas kan worden
En dan zaterdag de 30e naar Limoges.