Buenos Aires

16 maart 2019 - Buenos Aires, Argentinië

De busreis zit er weer op. Aan boord van de bussen is steeds wel een toilet, het zijn super-de-luxe bussen, maar ze stinken meer dan een beetje. Katja en ik maken er liever geen gebruik van. We zijn bij onze tussenstop gauw even naar een toiletgebouw in het busstation geweest.

Muurtekst

We waren redelijk op tijd in ons Hostel. Het een prachtig Hostel in het centrum.

Muurtekst

Na een uur rusten hadden we weer energie. Genoeg om naar het stadion van Boca Juniors te gaan. Argentinië is katholiek, maar voetbal is het 'echte' geloof. River Plate is de club van de rijken, Boca Juniors is de club van het volk.

In BomboneraIn BomboneraBombonera

Bombonera heet hun stadion, het staat echt midden in een woonwijk, die helemaal geelblauw is geschilderd. Je zit echt bovenop het veld, het moet echt ziek zijn om hier een wedstrijd bij te kunnen wonen. Helaas spelen ze zondag pas, als wij weer in het vliegtuig zitten. Ik heb wel een pet van Boca Juniors gekocht, en voel me al een echte fan.

Vanavond zijn we bij een tango show geweeest. Ik begrijp het eigenlijk helemaal niet, maar het is prachtig om te zien. Kan iemand me dat nog eens uitleggen?

Tango show

Tot morgen.