Met Bart naar La Réole

14 mei 2022 - La Réole, Frankrijk

Vanmorgen hadden we weer een goed ontbijt in de gîte waar we afgelopen nacht geslapen hebben.

Ontbijt in Saint Fermeontbijt

Daarna Hoppa onderweg, en ben ik met Bart naar La Réole gelopen, zo'n 21 km verder. Réole ligt aan de Garonne, de rivier die uiteindelijk bij Bordeaux in zee uitmond. Vanmiddag werd het superwarm, maar toen had ik gelukkig het grootste deel van de etappe achter me.

Uitzicht op La Réoleuitzicht

Ik slaap hier bij een, door de kerk geselecteerde familie. Pelgrims hebben hier een aparte status.

La Réoleik ben er bijna

Mijn metgezel Bart loopt na de lunch nog 10 km verder naar zijn slaapplek, maar voor mij is Réole ver genoeg. Ik heb 's middags dan ook tijd om door La Réole te wandelen. Ik had de dame bij de toerist informatie nog gevraagd of er iets in La Réole is wat ik echt móet zien, maar verder dan mij een gidsje met een toer door de stad geven komt ze niet. Dat heb ik dan gedaan.

Ik heb nu anderhalve dag met Bart gelopen, dat is de eerste super echte pelgrim die ik ontmoet. Dat houd in:
Bart Laperre is gepensioneerd.
1. Hij was pastoraal medewerker
2. Hij is uit huis (Kortrijk) vertrokken voor zijn pelgrimage
3. Hij wandeld voor een goed doel
4. Hij wandeld in een keer van zijn huis naar Compostelle (drie a vier maanden).

Bart LaperreBart

Je kunt hem per etappe, of per kilometer sponsoren en al het geld dat hij bijeenloopt gaat voor honderd procent naar de aanschaf van lig- en zitfietsjes voor de gehandicapte kinderen waar hij voor werkte.
Dan verdien je wel de titel super echte pelgrim!