1000 km tot Compostella

18 mei 2022 - Gaillères, Frankrijk

Vanwege de enorme hiitte waren we weer om 7 uur op het camino. Even later kwam uit een zijweg Bart zomaar tevoorschijn, net als wij, op weg naar de gîte van de negen fonteinen. Dat vind ik wel prettig. Ik zeg dan ook tegen hem: praat even Nederlands met me.

20220518_081827

De eerste 12 van de in totaal 23 kilometer hebben we met zijn vieren in één stuk over her oude spoor gelopen.

20220518_092534oud station

Bij Roquefort, niet die van de kazen, een klein plaatsje waar tot onze verrassing zelfs 2 supermarkten zijn, wilden we eerst allemaal graag een koffie.
Twee van ons moesten naar de pharmacie, twee van ons naar de opticiën, een naar de schoenmaker, we moesten naar de bakker, groenteboer, supermarkt en slager. En drie wilden de kerk bezoeken. Dus we zijn er wel even geweest.

20220518_110236

Bij het verlaten van Roquefort werden we door twee oudere mensen gevraagd om koffie te komen drinken. Ze waren echt heel blij dat we dát deden en ze wilden ons van alles meegeven. Uiteindelijk hebben we een zak amandelen meegenomen. Daarna, In het bos tussen Roquefort en Bostons, hebben we een salade voor ons vieren gemaakt. Op de grond in een kom.

IMG-20220518-WA0006een salade van sla tomaat tonijn geitenkaas eieten en een nectarine en een klein beetje olie

Dat vond iedereen een top idee. Ergens op het blog (bij het tabblad filmpjes) staat een filmpje daarover. Het is prettig wandelen door het bos naar het Nationaal Park de Negen Fonteinen. Daar begint het dagelijkse 4 uur ritueel weer.

was hangt te drogende was hangt te drogen.

Helaas, later, bij de gîte krijgt Sébastien zeer slecht nieuws. Wegens familie omstandigheden verlaat hij het camino.

1. Jurjen:
    19 mei 2022
    Goed bezig Kees! Jammer voor Sebastien maar het leven buiten de camino gaat ook gewoon door. En dan word je ineens teruggefloten.
  2. Kees:
    20 mei 2022
    Héy hoi Jurjen. Jij bent ook goed bezig. Nog steeds een dag voor me uit. Succes met het laatste stukje!