Prezwalski het wilde paard

5 juni 2018 - Ulaanbaatar, Mongolië

6 uni 2018
Het laatste lange stuk. We gingen zeer op tijd uit het Amarbayansgalant klooster weg. Amar is vrede en Bayansgalant is vrolijkheid (de namen van twee kinderen die daar speelden, toen monniken hen tegenkwamen op zoek naar de meest zuivere plaats in Mongoliē om een klooster te stichten. (1730)) . Onze chauffeur reed verkeerd, we reden een half uur om, maar wel langs een mooie rotswand dus we vonden het niet erg. Koffie dronken wij bij een rivier waar toevallig ook schapen en geiten water kwamen drinken. Dat was wel heel leuk Daarna een politiecontrôle van de auto, dat bestaat hier ook!!! We waren om 16:30 bij het nieuwe kamp, Hustai National Park kamp, om kort daarna het park in te gaan om naar de waterplaats van de Przewalski paarden te rijden. Gelukkig zagen we de paarden al snel aankomen: er waren zelfs twee veulentjes bij!!! We konden leuke fotoos maken, maar een aantal groepsleden was op de weg van de paarden naar het water gaan staan om betere fotoos te kunnen maken. Daardoor raakten de paarden helemaal in paniek en was de lol er voor mij, Anet en een paar anderen af.
Gelukkig heb ik de paarden gezien en zijn de fotoos mooi.